Het Vrijwiel Solo is goed. Maar soms
kan goed nog beter. Daarom heb ik een iets andere aanpak voor de Solo
verzonnen. De twee veranderingen zitten in de besturing en in de
achterwielophanging.
De besturing is aangepast zodat er nu
een centerpoint sturing inzit, de wielen hebben een camber van 10
graden en er is rekening gehouden met een naloop. Allemaal geen
nieuws in fietsland, dus nu ook in de Solo.
De achterwielophanging was me te zwaar,
daarom heb ik voor een wat lichtere stalen buisconstructie gekozen.
Ik moet het nog even richten en vast lassen voordat ik het echt ga
uitproberen.
In totaal is de constructie een aantal
centimeters smaller dan de oude Solo, hiermee hoop ik uiteindelijk op
een wat smallere fiets en daarmee weer minder luchtweerstand. Ik ga
ook het design van de buitenkant nog een keer onder handen nemen.
Veel werk dus.
4 opmerkingen:
Mag ik Wow! zeggen?
Bij deze plaatjes krijg ik hetzelfde gevoel als van de record velomobiel van Gareth Hanks. Hun Gizmo trike is ook zo lekker doelmatig en simpel van opzet. Als het maar werkt!
Dit lijkt me een project worden die makkelijk is na te bouwen, of seriematig te maken. Ik ga je volgen. Succes!
Ps. Ik zou kiezen voor platte onderhoudsvrije (gesealde) kogelkopjes. Maar om te testen is deze vorm met klipjes makkelijk werken=snel demonteerbaar
Ik zie even niet hoe de werking van de stuurinrichting nou precies werkt?
Hey bedankt voor de leuke reactie. Ik zal eens kijken naar die gesealde kogelgewrichten. Zodra er nieuwe foto's zijn zal ik die hier plaatsen.
De stuurinrichting is nog niet in zijn geheel af. Er komen nog twee stuurknuppels links en rechts van de stoel. Je kunt kijken naar de stuurinrichting van het Vrijwiel Solo, iets lager op deze blog. Alleen wordt deze dan beter afgewerkt. Zodra ik nieuwe foto's heb zullen die hier verschijnen.
Een reactie posten