zondag 24 juni 2012

Kap Solo


De afgelopen week was ik druk bezig met het maken van de kap van de Solo. Uiteraard zal deze gemaakt worden van Vikuprop oftewel Polypropyleen kanaalplaat. Ik had de keuze tussen wit en zilvergrijs. Dus zilvergrijs it is.

Het maken van het skelet is een heel dankbaar werk. Je ziet snel vooruitgang en de fiets groeit met elke buis die je vast popt.

Inmiddels zitten de wielkasten op hun plaats en de bodem, zowel in de cabine als ook in de achterbak, zit er ook in. Morgen ga ik aan de slag met de buitenkant. Ik hou jullie op de hoogte en zoals beloofd komt er nog een update over het gewicht.

Maar voordat ik dat heb uitgevogeld, eerst nog een paar plaatjes.







2 opmerkingen:

Wim zei

Mooi, ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.


Hadden de rem- en versnellingskabel niet onder die buis door gemoeten....:)

Olaf zei

Over het algemeen ben ik er nog niet precies uit wat ik met de kabels ga doen, zo te zien hangt de rem er ook maar een beetje slordig bij. Maar in dit specifieke geval van de kabels en de hoofdbuis/spant lopen zij precies zo als het hoort. ;o)